0

Wednesday, December 4, 2013

SAY "NO" TO CELCOM, Pencuri Wang Rakyat !!!

CELCOM, salah sebuah syarikat gergasi dibidang telekomunikasi diMalaysia. Mungkin terlalu lama berada dalam zon empuk, sehingga leka atau mungkin terlena, semakin hilang daya saing, sudah tumpul kreativiti pemasaran, lebih mirip kepada jabatan kerajaan (terkecuali Imigresen), slow and steady. Kehadiran Celcom dalam industri telekomunikasi kini semakin sudah suam-suam kuku, ada pun tak apa, tak ada pun tak apa!

Service? jawabannya "Lousy! Lousy! Lousy!" Jauh dari kebanggaan.

Celcom  'postpaid'

Pakej 'postpaid', tak ada apa sangat. Tapi jauh lebih baik dibandingkan dengan Maxis, si penyamun wang rakyat. Maxis memang penyamun ganas, tapi daya pemasarannya hebat. Cajnya macam-macam....Sampai bil, menyakitkan jiwa dan raga! I said big 'NO' to maxis long ago....     

Celcom  'prepaid'

Pengalaman menggunakan pre-paid Celcom, Xpax - ini yang mengejutkan. Mungkin menyingkap rahsia kemalasan atau kreativiti pemasaran yang unik dari Celcom.

Top-up RM10, hantar mms 4 kali tapi gagal kerana jaringan bermasalah. Bila semak baki, sudah dipotong RM4. Kirim sms ke luar negara jiran, beberapa kali gagal. Semak baki, tinggal RM1. Besok top-up lagi RM10, entah apa-apa tiba-tiba baki tinggal sedikit.

Inilah kreativiti Celcom, cara mudah mencuri wang rakyat. Mahu komplain? Alahai jumlah wang yang dicuri terlalu sedikit bagi seorang individu. Akan tetapi bila dilihat bilangan pengguna-pengguna Celcom diseluruh Malaysia, that's a huge pile of million ringgit easily stolen every month, more than enough to cover overhead cost...Senang-lenang benar Celcom buat niaga macam ni...

Celcom  'Broadband'

Sangat menyakitkan hati. Jaringan bermasalah. Bil bulan 1-4 bulan, okey seperti dalam pakej. Tiba-tiba bulan 5 keatas entah apa-apa bil meningkat 50% extra. Kenapa ha?   

Yah, pencuri tetap pencuri. Apa saja, dimana saja penjuru, pencuri akan mencuri. Patutlah Celcom berada dalam zon yang empuk. Tak perlu fikir banyak-banyak bagaiman nak beri service yang lebih baik untuk menggamit pelanggan yang lebih ramai. Mencuri lebih mudah, cepat kaya, cepat selesai masalah overhead bla, bla, bla.

Inilah Celcom bagi pandangan saya sebagai pengguna setia selama ini. Hasil dari pengalaman peribadi - Now, i run for my life from Celcom. I won't want any of my brothers, sisters, sons and daughters, to use Celcom. I'll by all means discourage them from using Celcom.  Celcom is "Lousy! Lousy! Lousy!"


U-Mobile Prepaid

Ini baru standard! Bukan niat mempromosi U-mobile, tapi pengalaman pribadi service U-mobile lebih standard!. Setelah menukar kepada U-mobile, sangat mengejutkan. Sejauh ini, U-mobile sangat mengembirakan, memberansangkan penggunaan. Inilah kreativiti pemasaran yang lebih gentleman, tidak unsur-unsur mencuri. Bahkan, sentiasa ada bonus dll.  

Belum tahu bagaimana pula servicenya dalam "Broadband", maka tidak ada komen yang boleh diberikan.

Setiap wang yang dibelanjakan untuk top-up U-mobile, mendapat kepuasan penggunaan, dan tidak mengecewakan. Celcom perlu belajar dari U-mobile. Moron-moron, idiot-idiot, culprit-culprit yang menerajui atau menguasai sistem pemasaran Celcom perlu banyak belajar dari U-mobile. Mencuri bukan jalan yang berkah, bukan kerja yang diredzai Allah, dan bukan business. Learn how to do honest business.....or else 'Go To Hell With Celcom' !!!  
‎________________________________________

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...