1

Friday, December 23, 2011

Madu & Kayu Manis: Rawatan Penyakit Kulit



Rawatan:‎

Jerawat, Kaki Di makan Air (athlete foot), Alahan ‎Kulit (eczema), Gatal Kulit

Nilai-nilai istimewa yang terdapat pada madu ialah anti-kuman; mampu menghapus, menghalang ‎sebarang jangkitan dan pembiakan bakteria dan kulat, dan memulihara kulit.

Madu juga anti-‎keradangan; mengurangkan bengkak dan kesakitan, menyembuhkan dengan segera‎, bahkan ‎mengurangkan kesan parut.‎

Serbuk atau minyak kayu manis juga mempunyai nilai-nilai anti-bakteria, anti-kulat. Adunan kedua-dua bahan ini dapat dimanfaatkan untuk merawat berbagai jenis penyakit kulit.




  1. Madu dan Serbuk/Minyak Kayu Manis, lalu di aduk keduanya;‎
  2. kemudian sapu/tampal pada kulit wajah yang berjerawat, atau pada panau, kurap, ‎bahagian kulit yang gatal-gatal, sudut kaki di makan air “athlete foot” atau alahan ‎kulit “eczema” atau ‎apa jua jangkitan pada kulit;
  3. amalkan selama lebih kurang 2 minggu, setiap malam sebelum tidur, akan menghilang ‎atau menyembuhkan jangkitan tersebut.

‎Selamat Mencoba !!!

1 comment:


  1. Jangkitan kulat memang mudah berlaku pada mereka yang kerap berpeluh, mempunyai kulit yang lembab dan kurang menjaga kebersihan kulit. Jangkitan kulat seperti Athelete's foot kerap mengambil masa yang lama untuk pulih. Untuk memastikan penyakit ini sembuh dengan cepat, kita harus menggunakan ubat anitfungus yang betul dan selalu menjaga kebersihan kulit. Jangan mudah menggaru kulit yang sedang gatal dengan kuat sehingga berdarah. Ini akan melambat proses penyembuhan.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...